måndag 16 mars 2009

Dagen D

Ja idag var ju dagen D..
Max började på dagis... det gick väldigt bra första dagen.. var mest information så själva inskolningen börjar egentligen inte förrän imorgon..
Imorgon, onsdag och torsdag så ska vi vara på dagis från kl 9-14 för att sedan på fredag lämna honom själv första gången!
Det är s.k 3 dagars inskolning.. tror det kommer fungera kanon bra..
Och på måndag börjar jag att jobba, liksom hallåå det var väldigt längesen jag jobbade en hel vecka... shit ... men det kommer nog att gå alla tiders..

På dagis var det en flicka som var född samma år och dag som Max.. och som även vägde lika mycket.. vilket är ovanligt.. hallå Max väger ju 13 kg.. och 81 cm..
Denna tjej vägde oxå 13 kg och var 79 cm lång.. ha ha ha han är ju inte ensam om att vara stor iaf.. hihi

Max har haft en lååång dag idag..
med mycket nya intryck från dagis och nya kompisar.. och bara sovit 1 gång istället för 2 som han brukar... så jag kan lova att han tvärslockna när vi la honom i sängen! Såå himla skönt!

Vi fick besök efter middagen idag.. Max gudfar Tomas med familj var här.. dom har 3 barn så det blev bra livat här ett tag.. så vi fikade och Max fick ett sååå himla fint nalle puh set.. med tåg och räls och lite träd etc.. Tack Tomas och Linn och alla barn!

Victor och Rasmus spelade tv spel medans små tjejerna var här ute o lekte med Max..
När dom åkte så badade Victor Max medans vi plockade undan och fyllde diskmaskinen.. sen var det välling och sängen för lilla Max..

Imorgon är en ny dag och vi tar nya tag.. jag hoppas att Max sover lika bra denna natt så att han är utvilad inför morgondagen med en heldag på dagis...

Jo jag måste ju också berätta att det ska bli väldigt intressant att se hur det går vid luncherna på dagis då dom inte har några "barnstolar" alltså dom har ju riktiga stolar fast mycket mindre.. är ni me?
Max har ju bara suttit i sin vanliga barnmatstol där han sitter still.. nu ska han få lära sig att sitta på en vanlig stol.. hahaha.. intressant ska det iaf bli.. återkommer med rapport imorgon!

Hann ju även med att träna idag, direkt efter dagis så åkte vi till Sats för träning.. Max fick somna i vagnen och sova inne på minisats under tiden jag tränade.
Idag tränade jag Core för första gången.. det var hur kul som helst.. Tack Mia för att du drog med mig.. kommer jag absolut att göra om!

Nä nu dags att kasta sig in i duschen!
Go kväll !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar