torsdag 5 mars 2009

Torsdag kväll

Idag har vi bara varit hemma och lekt.. plus att jag har passat på att städa och byta alla lakan och bäddat nytt och tvättat.. längtar tills jag får gå o lägga mig.. hihi älskar när det är nybäddat!

Här är lite bilder från i eftermiddags när vi åt mellis:
Max och äter en smörgås med leverpastej.. mums..!! Det här var mammas mellis.. nypressad apelsin... mums!!

Ja nu är allt klart för kvällen...
Middagen är avklarad idag serverades pasta med kyckling, lök, champinjoner och creme fraishe med paprika och chilli smak och självklart en god krispig sallad..
mycket mycket gott, enkelt och snabbt!
För 4 personer

2-3 kycklingfiléer
1 stor gul lök
10 stora champinjoner färska
alt. en burk champinjoner
3 dl Créme Fraiche m. paprika och chilli

Skär upp kycklingen i mindre bitar ca 2x2 cm
Hacka lök och champinjoner
Sätt på vatten till pastan
stek kycklingen i lite olja ca 3-4 min
lägg sedan i lök och champinjoner stek ytterligare 3-4 min
Häll sedan på créme fraichen, låt puttra på svag värme
Lägg i pastan och låt koka (ca 7-9min)
Sedan är det klart.. blanda ihop båda eller severa var för sig!
Smaklig måltid

När middagen var klar var det dags att lägga Max direkt för han var så trött så trött..
men det tog ju nästan en timme innan han somna.. stackarn.. han har precis fått en ny tand i underkäken en kindtand.. och det märks så väl att han har ont i munnen... inte bara för att han dricker hur mycket vatten som helst, utan för att han tar sig åt munnen hela tiden... och känner efter med handen och så blir han jätteledsen när han kommer åt där han är öm.. dom är ju så söta dom små liven!!
Imorgon är det dags att träna igen.. ska faktiskt bli skönt.. ser fram emot det!
Så jag hoppas Max kan sova ordentligt inatt.. så att vi är utvilade!
I övrigt ska vi nog inte göra så mycket imorgon..
På lördag är det dags att jobba igen..
Nu är det däremot dags för ryggläge och kolla tv...

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kikar in för första gången för att se hur ni har det =D Han e ju för söt er lilla Max!!

    Fint ni har det i ert härliga hus *avis* ;)

    Blir alldeles hungrig när jag såg bilderna på dina smarriga sallader ;) Du måste lägga ut "receptet" på dom =D *nyfiken*

    Ha det gott,
    Kram från HoneyBunney/ Hanna från Fl

    SvaraRadera